19. Критеријуми за вредновање веб страница

Увод

Приликом прегледања садржаја на Интернету сво време треба бити критичан према доступним садржајима. Пошто на Интернету можемо наћи обиље садржаја (реч је о милијардама страна) нормално је да је њихов квалитет/вредност неуједначен.
Увек треба постављати питање квалитета садржаја који вам је доступан. Једна могућа листа питања која вам може помоћи у томе је следећа:
  • Да ли је садржај коректан и актуелан?
  • Да ли је садржај презентације у складу са узрастом ученика?
  • Да ли су квалитетни текстуални, графички и мултимедијални елементи (ако постоје)?
  • Да ли постоји препорука неке релевантне установе за коришћење презентације?
  • Да ли је лако кретање (навигација) кроз презентацију?
  • Да ли сви линкови у презентацији функционишу?
  • Да ли презентација садржи биографију аутора и његову електронску адресу?
  • Да ли је аутор веб презентације познато име у својој области?
  • Да ли постоји линк до посматране презентације са неке презентације у коју већ имамо поверења?
  • Да ли се наводе потпуни библиографски подаци у цитатима, како би се могли пронаћи оригинални извори?
  • Да ли посматрана презентација има обележен датум постављања и датум последњег ажурирања? Да ли је то битна карактеристика квалитетне презентације?

Други скуп критеријума за евалуацију (вредновање/оцењивање) веб сајтова је
1. Тачност
  • Ко је аутор веб сајта?
  • Да ли је та особа стручњак за дату област?
Проверите квалификације и искуства у делу ,,О аутору''.
  • Да ли је садржај поуздан и без материјалних грешака?
Упоредите са другим сличним веб сајтовима и енциклопедијама.
2. Актуелност
  • Да ли је садржај савремен?
Упоредите чињенице са неким другим поузданим изворима.
  • Када је страница последњи пут ажурирана?
Проверите ову информацију на почетку или крају странице.
3. Садржај
  • Да ли је сајт занимљив и стимулишући?
Сагледајте садржај из положаја ученика.
  • Да ли је допадљив и лак за навигацију?
Проверите комбинацију боја, логику веза и визуелне структуре.
4. Функционалност
  • Да ли сајт функционише? Има ли непостојећих веза?
Проверите све странице и пратите све везе ка страницама које планирате да користите.
  • Да ли постоје велике датотеке за очитавања или су потребне неке друге технологије и програми (нпр. Флеш...)?
Проверите колико брзо се страница отвара, проверите да ли су добри звук, видео снимци и анимације.
(из: Teach English with Technology
G. Dudeney, N. Hockly
Person Longman, 2007)

Корисни линкови

Вежба

Нађите на интернету три странице на три различита домена који обрађују проблематику презентација на мрежи на српском.
Погледајте ове странице и одговорите на следећа питања:
  • Да ли је садржај коректан и актуелан?
  • Да ли је садржај презентације у складу са потребама ученика вашег узраста?
  • Да ли су квалитетни текстуални, графички и мултимедијални елементи (ако постоје)?
  • Да ли постоји препорука неке релевантне установе за коришћење презентације?
  • Да ли је лако кретање (навигација) кроз презентацију/страницу сајта?
  • Да ли сви линкови у презентацији/страници функционишу?
  • Да ли презентација садржи биографију аутора и његову електронску адресу?
  • Да ли је аутор веб презентације познато име у својој области?
  • Да ли постоји линк до посматране презентације са неке презентације у коју већ имамо поверења?
  • Да ли се наводе потпуни библиографски подаци у цитатима, како би се могли пронаћи оригинални извори?
  • Да ли посматрана презентација има обележен датум постављања и датум последњег ажурирања? Да ли је то битна карактеристика квалитетне презентације?
Позовите наставника и представите му резултате свог истраживања.
Comments